luni, 28 octombrie 2013

Secera mortii

Trist este momentul in care vrem nu vrem, auzim de mandria mortii care-a mai secerat printre noi.
Iata suntem la momentul la care, l-a ales pe neinfricatul Matei...Gicu Matei (64 ani)...I-a ras in fata morti timp de cativa ani. Dar l-a rapus. Ieri de dimineata chiar s-a dus...Spun chiar, deoarece acest om a mai avut neplacuta ocazie de-a cunoaste coma...si alte de-astea infioratoare...
Era un visator si un artist ascuns. In serile in care-l vizitam, ne canta la chitara si recita versurile lui,sau ale regretatului Paunescu. Un om vesel, un om de show, dar cum spuneam era ascuns. Intr-o zi i-am spus ca ar putea sa-si publice scrierile, dar el prefera sa le traiasca. Sa le expuna in fata micului auditoriu.
Acum o sa-i dedic una din poeziile lui Paunescu si o sa-mi inchipui cum  recita cu vocea-i baritonala (ca un fel de ramas bun)..
Adrian Paunescu - Dacă tu ai dispărea

Dacă tu ai dispărea
Într-o noapte oarecare
Dulcea mea, amara mea
Aş pleca nebun pe mare.

Cu un sac întreg de lut
Şi-o spinare de nuiele
Să te fac de la-nceput
Cu puterea mîinii mele.

Lucru lung şi monoton
Să te înviez, femeie,
Eu, bolnav Hyperion
Hai şi umblă, Galatee !

Dacă tu ai dispărea
Fi-ţi-ar moartea numai viaţă
Dulcea mea, amara mea
Aş pleca în ţări de gheaţă.

Să te fac din ţurţuri reci
Să te-mbrac în promoroacă
Şi apoi să poţi să pleci
Orişiunde o să-ţi placă…

De-ai cădea într-adevăr
În momentul marii frîngeri
Aş veni la tine-n cer
Să te recompun din îngeri.

Şi pe urmă aş pleca
Umilit şi iluzoriu
Unde este casa mea
O mansardă-n purgatoriu.

Dacă tu ai dispărea
Şi din rîsu-mi şi din plînsu-mi
Te-aş găsi în sinea mea
Te-aş zidi din mine însumi !

4 comentarii:

AncaT spunea...

da, another one bites the dust. Anul 2013 a fost anul mortilor, pe cuvint. I-a maturat Dumnezeu pe foarte multi, cred ca daca mai aud de-o moarte, ma mut la Polul Nord. Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!!

Liliana Daniela Gîndilă spunea...

sa-l odihneasca si sa-l ierte Dumnezeu. Acum vin de la priveghi, maine e inmormantarea. Tristete si aminitiri, ca la despartiri definitive.

AncaT spunea...

da , stiam de inmormintare, vorbisem cu Ralu. Parca tot nu-mi vine sa cred....Cine stie,acuma sta la taifas cu maica-mea...:)

Liliana Daniela Gîndilă spunea...

are acolo o intreaga colectie de cunoscuti si prieteni...cu el am participat la multe despartiri definitive...sigur ca acum el nu mai era in spatele meu, sau cine stie?...ma asteptam sa-mi sopteasca ceva, iar pe mine sa ma umfle rasul...iti cam dai seama ce putea sa sopteasca...